System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Obwieszczenie-zawiadomienie stron postępowania o wpłynięciu do Urzędu Miejskiego w Dobrej opinii Sanitarnej z dnia 06.09.2017 r., znak:PS-ZNS-407/6/18/AP/2017 oraz o wezwaniu Inwestora do pisemnego złożenia wyjaśnień i uzupełnień do przedłozonej karty informacyjnej przedsięwzięcia, polegającego na:,,Przebudowie drogi powiatowej nr 4332Z Tucze-Dobropole w km 0+000-3+616"
Dobra, dnia 08.09.2017 r.
OŚ i GW.6220.01.9.2017.AW
OBWIESZCZENIE – ZAWIADOMIENIE
Stosownie do art. 10 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017 r., poz. 1405 z późn.zm.), informuję, że w związku z prowadzeniem sprawy w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na:,, Przebudowie drogi powiatowej nr 4332Z Tucze - Dobropole w km 0+000-3+616”
zawiadamiam strony postępowania o:
- 1. wpłynięciu do Urzędu Miejskiego w Dobrej opinii Sanitarnej z dnia 06.09.2017 r. znak:PS-ZNS-407/6/18/AP/2017 o nie stwierdzeniu potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na :,,Przebudowie drogi powiatowej nr 4332Z Tucze - Dobropole w km 0+000-3+616”
- wezwaniu Inwestora (pismem z dnia 08.09.2017 r. znak:OŚiGW.6220.01.8.2017.AW, na podstawie pisma Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie, Wydział Spraw Terenowych w Koszalinie z dnia 06.09.2017 r., ktore wpłynęło do Urzędu Miejskiego w Dobrej w dniu 07.09.2017 r.) do pisemnego złożenia wyjaśnień i uzupełnień do przedłożonej karty informacyjnej przedsięwzięcia, polegającego na:
,,Przebudowie drogi powiatowej nr 4332Z Tucze - Dobropole w km 0+000-3+616” w następującym zakresie:
- W zakresie czasu trwania oddziaływania projektowanej inwestycji określenia szacunkowego czasu trwania etapu budowy.
- Ze względu na lokalizację inwestycji na terenie obszaru Natura 2000, tj. obszaru specjalnej ochrony ptaków pn. „Ostoja Ińska' (PLB 320008) i planowaną wycinkę drzew (145 szt.) należy określić:
- liczbę, gatunki oraz wiek drzew przewidzianych do usunięcia, z uwzględnieniem ich stanu zdrowotnego,
- czy w obrębie zadrzewień przeznaczonych do wycinki występują gatunki chronione (roślin, zwierząt, grzybów), ptasie gniazda oraz dziuple zasiedlone przez ptaki, nietoperze lub inne gatunki chronione.
- Określenia lokalizacji przedmiotowej inwestycji względem:
- obszarów wodno błotnych oraz innych obszarów o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedlisk łęgowych oraz ujść rzek,
- obszarów wybrzeży i środowiska morskiego,
- obszarów objętych ochroną, w tym stref ochronnych ujęć wód i obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych,
- obszarów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia,
- obszarów o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne,
- obszarów przylegających do jezior.
4. Określenia, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967), jednolitych części wód powierzchniowych i podziemnych dla terenu przedmiotowej inwestycji, oraz analizę wpływu realizacji inwestycji na cele środowiskowe ww. wód.
Ponadto proszę o podanie informacji, czy planowana inwestycja jest przewidziana do współfinansowania przez Unię Europejską oraz w ramach jakiego programu (w załączeniu oświadczenie do wypełnienia w przypadku zamiaru ubiegania się o środki unijne na realizację projektowanego przedsięwzięcia).
Zgodnie z art. 54 Kpa wskazuję termin 14 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania na przekazanie wyjaśnień na adres:
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie Wydział Spraw Terenowych w Koszalinie ul. Adama Mickiewicza 26, 75-004 Koszalin.
- Gmina Dobra, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra.
W przypadku nieprzedłożenia wyjaśnień w powyższym zakresie, w wyznaczonym wyżej terminie, sprawa będzie rozpatrzona w oparciu o przedłożone przez wnioskodawcę
i posiadane przez organ materiały, co może mieć istotny wpływ na treść rozstrzygnięcia.
Jednocześnie na podstawie art. 36 Kpa zawiadamiam, że w związku z koniecznością uzupełnienia informacji zawartych w przedłożonej karcie informacyjnej, wskazanych w niniejszym wezwaniu, wyznacza się nowy termin załatwienia sprawy, tj. do 14 dni od daty uzupełnienia braków. Termin, o którym mowa powyżej, rozpocznie bieg od przedłożenia wszelkich wymaganych przez organ dokumentów i informacji, dających podstawę do wydania postanowienia w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Ponadto, pouczam o prawie wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Dobrej w przypadkach wskazanych w art. 37 § 1 Kpa.
Inwestorem przedsięwzięcia polegającego na ,,Przebudowie drogi powiatowej nr 4332Z Tucze - Dobropole w km 0+000-3+616” jest:
Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie
ul. Niepodległości 35
73-150 Łobez
Od poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530, w pokoju nr 14, tel. 91/39 14 538 strony postępowania mogą zapoznawać się z Opinią Sanitarną z dnia 06.09.2017 r., znak: PS-ZNS-407/6/18/AP/2017 oraz pismem wzywającym Inwestora do uzupełnienia oraz składać uwagi i wnioski w formie pisemnej lub ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym,
o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym- na adres sekretariat@dobragmina.pl- w temacie wniosku należy wpisać ,,Decyzja środowiskowa dotycząca przebudowy drogi powiatowej nr 4332Z Tucze - Dobropole w km 0+000-3+616”.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Dobrej.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 z późn. zm.) - niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej: bip.dobragmina.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej przy ul. Rynek 1 oraz właściwych miejscowo Sołectw.
Obwieszczenie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
BURMISTRZ DOBREJ
PIOTR HEBDA
Otrzymują:
- Strony postępowania przez obwieszczenie:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej,
- na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej,
- na tablicy ogłoszeń Sołectw: Tucze, Dobropole.
- Edyta Dombrowska – pełnomocnik ZDP w Łobzie
ul. Kochanowskiego 10/5
78-200 Białogard.
Do wiadomości:
- Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie
ul. Niepodległości 35
73-150 Łobez.
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
Wydział Spraw Terenowych w Koszalinie
ul. A. Mickiewicza 26
75-004 Koszalin.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Agnieszka Witkowska | 08-09-2017 12:08 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 08-09-2017 | |
Ostatnia aktualizacja: | Sebastian Kuran | 31-05-2023 15:20 |