Stanowisko w bezpośrednich wyborach. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie terytorialnym oraz innych przepisów określających status Burmistrza
Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi
w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
i innych upoważnień zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych od sekretarza, skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osób zarządzających i członków organów zarządzających gminną osobą prawną oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- analizowanie złożonych oświadczeń majątkowych i przedstawianie wyników Radzie
- realizacja jako Szefa Obrony Cywilnej Gminy zadań z zakresu obrony cywilnej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego,
- wykonywanie zadań z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- wydawanie zarządzeń dotyczących prowadzenia spraw gminy,
- składanie Radzie sprawozdań z działalności Burmistrza,
- inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych na terenie Gminy,
- koordynowanie opracowania projektów rozwoju Gminy,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady.
- Burmistrz jest kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
|