Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Ogłoszenie dla mieszkańców gminy Dobra w sprawie obowiązku przedkładania informacji o wyrobach zawierających azbest w terminie do 31.01.2022 r.

UWAGA

MIESZKAŃCY GMINY DOBRA !

 

            W związku z pojawiającymi się zapytaniami od mieszkańców gminy Dobra, dotyczącymi usuwania wyrobów azbestowych, zlokalizowanych na terenach będących własnością właścicieli nieruchomości, Burmistrz Dobrej przypomina o obowiązujących w tym zakresie przepisach ustawowych.

Właściciele nieruchomości mają obowiązek przedstawienia informacji na temat:

  1. rodzaju, ilości i miejscach występowania wykorzystywanych wyrobów zawierających azbest,
  2. instalacji i urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest,
  3. czasu i sposobu usuwania azbestu lub wyrobów zawierających azbest,
  4. czasu i sposobu zastąpienia azbestu i wyrobów zawierających azbest innymi substancjami i wyrobami, mniej szkodliwymi dla środowiska.

            Zgodnie z § 10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31): 

OSOBY FIZYCZNE NIEBĘDĄCE PRZEDSIĘBIORCAMI PRZEDKŁADAJĄ INFORMACJĘ ODPOWIEDNIO WÓJTOWI, BURMISTRZOWI LUB PREZYDENTOWI MIASTA.

INFORMACJA PODLEGA COROCZNEJ AKTUALIZACJI W TERMINIE DO DNIA 31 STYCZNIA KAŻDEGO ROKU.

W związku z tym właściciele nieruchomości zobowiązani są do przedłożenia w/w informacji w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia każdego roku.
Nieprzekazywanie okresowej informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscach ich wykorzystywania karane jest grzywną, co wynika z art. 346 ust. 1 Prawa ochrony środowiska.

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają pracownicy Urzędu Miejskiego w Dobrej w godzinach pracy Urzędu pod nr tel. 91/3914528 lub w pok. Nr 14 II piętro. Do pobrania są również wzory informacji, które należy przedkładać zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń,
w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

 

 

                                                                                                          Krzysztof Wrzesień

                                                                                                          Burmistrz Dobrej

 

                                                                                                                     

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Agnieszka Witkowska 19-01-2022 15:02
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-01-2022
Ostatnia aktualizacja: Sebastian Kuran 31-05-2023 14:28