System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
RELACJA Z XLI SESJI RADY MIEJSKIEJ W DOBREJ - 11.10.2018 r.
Sesja odbyła się w dniu 11 października 2018 r. Była ostatnią sesją z planowanych w VII kadencji. Zaznaczam, że kadencja samorządowa zgodnie z ustawą trwa do 15 listopada 2018 r., gdyby powstała sytuacja wymagająca zwołania sesji to taka możliwość istnieje.
Pomimo uroczystego charakteru obrad porządek zawierał także elementy procedur realizowanych na każdej sesji. W punkcie pierwszym przeprowadzone zostały sprawy regulaminowe. Następnie rada przyjęła informację (przedstawioną wcześniej na posiedzeniu wspólnym komisji rady) Dyrektora Szkoły o realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2017/2018 oraz wynikach egzaminu w gimnazjum. Punkt trzeci - informacja z pracy Burmistrza w okresie między sesjami - podobnie jak na wielu poprzednich sesjach nie został zrealizowany z braku obecności Burmistrza. W kolejnym punkcie Przewodniczący przedstawił działania rady w okresie od poprzedniej sesji, były to następujące zagadnienia:
- Rada złożyła wniosek do Burmistrza o zabezpieczenie środków w budżecie gminy na 2019 r. pozwalających podnieść kwoty dodatku dla nauczycieli za wychowawstwo. Przypomnę, że wcześniej zwracaliśmy się do Burmistrza o rozpatrzenie wniosku w tej sprawie i przygotowaniu projektu uchwały - Burmistrz nie odpowiedział.
- Zwróciliśmy się o opinię prawną dotyczącą umowy pomiędzy Gminą Dobra a Zachodniopomorskim Związkiem Badmintona. Otrzymana opinia potwierdza zgodność umowy z obowiązującymi przepisami.
- Zwracaliśmy się po raz drugi do Burmistrza z prośbą o przygotowanie informacji na temat pozyskanych przez gminę w okresie bieżącej kadencji środków finansowych zewnętrznych. Podobnie jak na wiele innych pism Burmistrz nie odpowiedział.
Punkt - interpelacje, wnioski i zapytania nie był realizowany z braku obecności Burmistrza.
Kolejny punkt - informacja o działaniach organu wykonawczego w kadencji 2014 - 2018 również nie został zrealizowany. Trudno znaleźć uzasadnienie dlaczego Burmistrz nie chce poinformować rady i mieszkańców gminy o swoich dokonaniach w okresie kadencji.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach rady w okresie kadencji została radzie i wszystkim uczestnikom sesji przedstawiona i stanowi załącznik do niniejszej relacji.
Zachęcam zainteresowanych do analizy sprawozdania. Tym bardziej, że w ostatnich dniach spotkałem się z wieloma krytycznymi wypowiedziami pod adresem rady. Charakterystyczne jest to, że najbardziej krytyczne są osoby, które nie interesowały się pracą rady, nie czytały relacji z sesji i nie uczestniczyły w żadnej z sesji.
Końcowa część sesji to podziękowania.
Przewodniczący Rady dziękował za współpracę:
- Radom Sołeckim,
- Organizacjom społecznym działającym na terenie gminy,
- Pracownikom Urzędu Miejskiego - szczególnie Pani Skarbnik oraz Burmistrzowi za współpracę w początkowym okresie kadencji,
- Kierownikom jednostek podległych gminie,
- Kierownikowi AMK i Pani Irenie Kuriata za przygotowanie sali konferencyjnej na posiedzenia rady,
- Gościom za uczestnictwo w obradach,
- Przedstawicielom mediów.
Sołtysom wręczono wydrukowane z okazji zakończenia VII kadencji samorządowej podziękowania. Radni otrzymali pamiątkowe statuetki.
Po podziękowaniach Przewodniczący zakończył posiedzenie XLI uroczystej Sesji Rady Miejskiej w Dobrej.
Kończąc kadencję samorządową 2014 - 2018 dziękuję w imieniu Rady Miejskiej mieszkańcom naszej gminy za zainteresowanie problemami samorządowymi, za wsparcie i pomoc. Życzę wszystkim dobrych wyborów a nowym, wyłonionym w najbliższych wyborach władzom spokojnej pracy i wielu sukcesów.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrej
Józef Kirejczyk
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Administrator | 16-10-2018 07:47 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 16-10-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Administrator | 16-10-2018 07:48 |