Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Obwieszczenie - zawiadomienie o przedłużeniu postępowania administracyjnego dla przedsięwzięcia polegającego na 'Budowie biogazowni o mocy 1 MW, na działce nr 157, obręb Błądkowo'

Dobra, dnia 27.02.2014 r.

OŚiGW.6220.1.88.2012.SK                                         

OBWIESZCZENIE – ZAWIADOMIENIE

Na podstawie art. 36 § 1 i 2 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2013 r. poz. 1235),

zawiadamiam strony postępowania

o przedłużeniu terminu wydania decyzji środowiskowejna podstawie wniosku złożonego przez firmę ,,Deut- Pol” Sp. z o. o.  w dniu 24.07.2012 r., który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Dobrej w dniu 25.07.2012 r. dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie biogazowni na terenie działki nr 157 obręb Błądkowo, gm. Dobra”.

W związku z toczącym się postępowaniem w przedmiocie wydania decyzji środowiskowej na realizację ww. przedsięwzięcia, przeprowadzono procedurę udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego „Budowie biogazowni o mocy 1 MW, na działce nr 157, obręb Błądkowo”, która miała miejsce od dnia 28.10.2013 r. do 18.11.2013 r.

Zgodnie z obwieszczeniem Burmistrza Dobrej z dnia 24.10.2013 r., znak: OŚiGW.62201.71.2012.SK, od dnia 24.10.2013 r. do dnia 18.11.2013 r. przeprowadzono procedurę udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie biogazowni o mocy 1 MW na terenie działki nr 157 obręb Błądkowo, gm. Dobra”.  W dniu 14.11.2013 r. została przeprowadzona rozprawa administracyjna otwarta dla społeczeństwa, która odbyła się w Sali konferencyjnej Hali Sportowej w Dobrej.

Zgodnie z Protokołem z rozprawy administracyjnej w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa biogazowni o mocy 1 MW, na działce nr 157, obręb Błądkowo”, z dnia 14.11.2013 r., znak: OŚiGW.6220.1.74.2012.SK, inwestor nie odniósł się na część zdanych pytań. Jednocześnie podczas rozprawy administracyjnej złożono następujące wnioski formalne do przedmiotowego przedsięwzięcia. Ponadto, w dniu 18.11.2013 r. do Urzędu Miejskiego w Dobrej wpłynęło pismo od Stowarzyszenia na Rzecz Ochrony Natury Wsi Bienice „Ptasi Raj”, które zgłosiło uwagi, w trakcie trwania procedury udziału społeczeństwa. W ramach konsultacji społecznych Stowarzyszenie wniosło o przedłożenie przez Inwestora opinii przyrodników i ornitologów na temat oddziaływania inwestycji na cenne miejsca (wskazane w Waloryzacji Przyrodniczej z 2000 r. – dokumentacja dostępna w Urzędzie Miejskim w Dobrej), występowania i rozmnażania gatunków rzadkich i chronionych, graniczące z terenem, na którym planowana jest budowa biogazowni i użytkami, które planowane są pod nawożenie produktem biogazowni.

Pismem z dnia 19.11.2013 r., znak: OŚiGW.6220.1.77.2012.SK, wezwano inwestora do złożenia wyjaśnień. Przedmiotowe wyjaśnienia należało przedłożyć w wyznaczonym wyżej zakresie, w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego wezwania. W dniu 16.12.2013 r. do Urzędu Miejskiego w Dobrej wpłynęło pismo od inwestora z wyjaśnieniami w zakresie wymaganym w piśmie z dnia 19.11.2013r., znak: OŚiGW.6220.1.77.2012.SK.

Burmistrz Dobrej, obwieszczeniem z dnia 31.01.2014 r. zawiadomił strony postępowania o zakończeniu postępowania administracyjnego.

Ze względu na szczególnie skomplikowany charakter przedmiotowej sprawy i konieczności przeprowadzenia analizy posiadanego materiału dowodowego, nie jest możliwe wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w terminie przewidzianym w art. 35 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego, a w nawiązaniu do art. 36 § 1 i 2 k.p.a. przedłużam termin załatwienia sprawy do dnia 28 marca 2014 r.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz.1227 z późn.zm.) - niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej: www.bip.dobragmina.com.pl , wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej przy ul. Rynek 1 oraz właściwego miejscowo Sołectwa.

Obwieszczenie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Burmistrz Dobrej
Barbara Wilczek

Załączniki do pobrania

Pobierz
Pobierz spakowane pliki

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Administrator 27-02-2014 08:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Sebastian Kuran 27-02-2014
Ostatnia aktualizacja: Sebastian Kuran 31-05-2023 15:24