Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Obwieszczenie- zawiadomienie stron o wezwaniu Biura Anny Dębowskiej - Raczyńskiej z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 21 E/7 w Szczecinku do uzupelnienia raportu oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na:,,Budowie obejścia m.Dobra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 144 wraz z infrastrukturą techniczną, odwodnieniem oraz usunięciem niezbędnych kolizji"


 

 

 

Dobra, dnia 05.04.2012 r.

OŚiGW.AW.7627/03/10

OBWIESZCZENIE - ZAWIADOMIENIE

                  Stosownie do art. 10 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późm.zm.) oraz art. 74 ust. 3, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.), informuję, że w związku z prowadzeniem sprawy w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: ,,Budowie obejścia m. Dobra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 144 wraz z infrastrukturą techniczną, odwodnieniem oraz usunięciem niezbędnych kolizji”

 

zawiadamiam strony postępowania

o wezwaniu Biura -Anny Dębowskiej- Raczyńskiej z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 21E/7 w Szczecinku, będącego pełnomocnikiem Inwestora- Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, z siedzibą przy ul. Szczecińskiej 31 w Koszalinie, do uzupełnienia raportu oddziaływania na środowisko w związku pismem Burmistrza Dobrej z dnia 05.04.2012 r.- na podstawie pisma Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dnia 30.03.2012 r. znak:WST-K.4242.7.2012 .AL.2, które wpłynęło do Urzędu Miejskiego w Dobrej w dniu 02.04.2012 r., w następującym zakresie:

  1. Podania informacji dotyczących terminów oraz czasu trwania inwentaryzacji przyrodniczych fauny i flory.

  2. Podania informacji dot. metodyki prowadzenia monitoringu przedinwestycyjnego odnośnie płazów, gadów, ssaków i ptaków wraz ze wskazaniem sposobu organizacji wizyt terenowych.

  3. Przedstawienia w formie graficznej i opisowej obszaru objętego monitoringiem przedinwestycyjnym.

  4. Przedstawienia na załączniku graficznym potencjalnego obszaru przewidzianego do zajęcia pod zaplecze budowy i bazę materiałowo- sprzętową.

  5. Przedstawienia rodzaju oraz szacunkowe ilości poszczególnych rodzajów odpadów, które mogą występować na etapie likwidacji, zgodnie z postanowieniem Burmistrza Dobrej z dnia 05.05.2010 r. znak: OŚiGW.AW.7627/03/10

  6. Wskazania sposobów ochrony środowiska gruntowo-wodnego przed ewentualnymi zanieczyszczeniami mogącymi powstać w trakcie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, w przypadku magazynowania odpadów niebezpiecznych oraz sposoby minimalizacji wpływu inwestycji na środowisko gruntowo-wodne. Ponadto przedstawienia lokalizacji baz materiałowych oraz placów budowy i postoju maszyn oraz opisania sposobu zabezpieczenia środowiska hydrologicznego przed przedostaniem się zanieczyszczeń do wód i gruntów z tych terenów, zgodnie
    z postanowieniem Burmistrza Dobrej z dnia 05.05.201o r., znak: OŚiGW.AW.7627/03/10.

  7. Opisu oddziaływania skumulowanego z innymi istniejącymi i projektowanymi drogami oraz procesami urbanizacji, zgodnie z ww. postanowieniem.

  8. Określenia odbiorników wód opadowych i roztopowych, pochodzących z terenu modernizowanej drogi na całej jej oraz określenia ich lokalizacji. Wskazania miejsc zainstalowania urządzeń podczyszczających, zgodnie z ww. postanowieniem.

  9. W zakresie możliwych konfliktów społecznych- wskazania czy dotychczas zidentyfikowano opory ze strony właścicieli terenów sąsiednich, w tym czy przedłożono uwagi do organu prowadzącego postępowanie, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  10. Określenia czy w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji planuje się wycinkę drzew i krzewów:

  1. w przypadku wycinki drzew należy określić:

- ilość, gatunki oraz obwód drzew mierzony na wysokości 1,30 m od podstawy, wraz z zaznaczeniem ich lokalizacji na mapie;

- wpływ działań polegających na wycince drzew min. na gatunki ptaków podlegających ochronie gatunkowej;

  1. W przypadku wycinki krzewów należy określić:

-powierzchnię oraz gatunki, wraz z zaznaczeniem ich lokalizacji na mapie,

- wpływ działań polegających na wycince krzewów min. na gatunki ptaków podlegających ochronie gatunkowej; zgodnie z ww. postanowieniem.

 

Przedmiotowe uzupełnienie należy przedłożyć do Urzędu Miejskiego w Dobrej do dnia 18.04.2012 r., natomiast do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie, Wydziału Spraw Terenowych w Koszalinie, do dnia 23.04.2012 r.

Inwestorem przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie obejścia m. Dobra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 144 wraz z infrastrukturą techniczną, odwodnieniem oraz usunięciem niezbędnych kolizji” jest Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie,
z siedzibą przy ul. Szczecińskiej 31 w Koszalinie.

Od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530, w pokoju nr 14, tel. 91/39 14 538 można zapoznawać się z raportem oraz pismem wzywającym Biuro Anny Dębowskiej- Raczyńskiej z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 21E/7 w Szczecinku, do uzupełnienia oraz składać uwagi
i wnioski w formie pisemnej lub ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym - na adres sekretariat@dobragmina.pl - w temacie wniosku należy wpisać ,,Decyzja środowiskowa dotycząca budowy obejścia m. Dobra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 144 wraz z infrastrukturą techniczną, odwodnieniem oraz usunięciem niezbędnych kolizji.”

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Dobrej.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz.1227 z późn. zm.)- niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej: www.bip.dobragmina.com.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej przy ul. Rynek 1 oraz właściwych miejscowo Sołectw.

Obwieszczenie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

                                                                                                                    Burmistrz Dobrej

                                                                                                                  Barbara Wilczek

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz
Pobierz spakowane pliki

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Agnieszka Witkowska 06-04-2012 12:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-04-2012
Ostatnia aktualizacja: Agnieszka Witkowska 06-04-2012 12:26