System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała Nr XXVIII/180/2008
Uchwała nr XXVIII / 180 / 2008
z dnia 30 grudnia 2008 r.
Rady Miejskiej w Dobrej
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobra na 2009 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4, pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr.142, poz.1591, ze zm. Dz. U. z 2002r. Nr.23, poz.220, Nr.62, poz.558, Nr.113, poz.984, Nr.153, poz.1271 i Nr.214, poz.1806, Dz.U. z 2003r. Nr.80, poz.717, Nr.162, poz.1568, Dz.U z 2004 r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203, nr 167, poz. 1759, Dz.U. z 2005 r. nr172, poz.1441, nr 175 poz.1457, Dz.U. z 2006 r. nr 17, poz. 128, nr 175. poz. 1457, nr 181. poz. 1337) oraz art. 165, art. 184, art.188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 ze zm. M.P. 2005 r. nr.69, poz. 962, Dz.U. 2005 r. nr 169, poz.1420, DZ.U. z 2006 r. nr 45, poz.319, nr 104, poz. 708, nr 170. poz. 1217 i poz.1218, nr 187. poz. 1381)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się prognozowane dochody budżetu Gminy (załącznik Nr 1)
w wysokości: 10.775.257,08 zł
z tego:
dochody bieżące 10.590.057,08 zł
dochody majątkowe 185.200,00 zł.
W tym:
1) dochody związane z realizacją zadań własnych (załącznik Nr.2) 9.031.937,08 zł,
w tym:
- dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów
alkoholowych (art.18.ustawy o wychowaniu w trzeźwości)
oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych ( art. 11 cyt. ustawy ), (załącznik Nr 3) 48.300,- zł,
2) dochody związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych gminie ustawami (załącznik Nr.4) 1.743.320,- zł,
§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości
(załącznik Nr.5) 12.688.968,08 zł,
z tego:
1) wydatki związane z realizacja zadań własnych (załącznik Nr.6) 10.945.648,08 zł,
w tym:
- wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu
Przeciwdziałania Narkomanii (załącznik Nr.7) 53.300,- zł,
2) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych ustawami (załącznik Nr.8) 1.743.320,- zł
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości 1.913.711,- zł,
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
zaciąganych kredytów 1.644.982,- zł,
wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym
budżetu w kwocie 268.729,- zł.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (Załącznik Nr 9)
przychody budżetu Gminy w wysokości 2.359.513,- zł
rozchody budżetu Gminy w wysokości 445.802,- zł,
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
ogólną w wysokości 30.000,- zł,
celową w wysokości 10.000,- zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
§ 6. Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr.10 do uchwały.
§ 7. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 8. Ustala się limity wydatków budżetu gminy na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności Unii Europejskiej zgodnie z załącznikiem nr12.
§ 9. Ustala się dotacje:
a) podmiotową dla samorządowej instytucji kultury w kwocie 165.000 zł. Załącznik nr 13.
b) celowe na zadania własne gminy w kwocie 150.000 zł. Załącznik nr 14.
§ 10. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości 200.000zł, przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, podlegających spłacie lub wykupowi w roku budżetowym.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza do:
dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych.
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
udzielania zaliczek pracownikom na wydatki do rozliczenia, na koszty podróży oraz pokrycie drobnych wydatków. Rozliczenie zaliczek odbywa się według przepisów wewnętrznych urzędu.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
1
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dawid Arkadiusz Mitłosz | 28-01-2009 12:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 28-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 28-01-2009 12:11 |