System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Protokoł Nr XXVI 2008 z dnia 26 listopada 2008 r.
Protokół Nr XXVI/2008 sesji Rady Miejskiej
w Dobrej z dnia 26 listopada 2008 r.
Obrady sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej w Dobrej otworzyła i obradom przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Siekiera. Otwierając obrady powitała radnych. Poinformowała, że z prośbą o wyznaczenie sesji nadzwyczajnej zwróciła się p. Burmistrz Barbara Wilczek w związku z finansowaniem realizowanych przez Urząd Miejski w Dobrej projektów w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego współfinansowanego przez Unię Europejską.
Początek obrad - godzina - 1400
Stan radnych - 15
Obecnych na sesji - 13
Nieobecni radni - 2 Zbigniew Awgul, Danuta Jaworska
Obrady sesji zakończono o godz.16:00
Na podstawie listy obecności przewodnicząca Rady stwierdziła, że na sali znajduje się odpowiednia ilość radnych do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał ( lista obecności stanowi załącznik do protokołu).
Następnie przedstawiła Radzie projekt porządku obrad, który przedstawia się następująco:
1. SPRAWY REGULAMINOWE
otwarcie obrad
stwierdzenie quorum
ustalenie porządku obrad XXVI Sesji
przyjęcie protokołu XXV sesji Rady Miejskiej
2. PODJĘCIE UCHWAŁ
2.1. w sprawie zmiany w budżecie gminy i miasta Dobra na 2008 rok.
3. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SEJI ORAZ ODPOWIEDZI.
4. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Zaproponowany projekt porządku obrad został przyjęty przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Jolanta Siekiera poinformowała , że protokół z XXV sesji był wyłożony do wglądu radnych w biurze Rady Miejskiej oraz przed dzisiejszymi obradami.
W związku z powyższym radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią. Wobec tego, że nikt z radnych nie zgłosił uwag do w/w protokołu, został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu protokół został przyjęty - 11 głosami za przy 2 głosach wstrzymujących się.
Ad. pkt 2. PODJĘCIE UCHWAŁ
Przewodnicząca Rady przedstawiła radnym projekt uchwały :
- w sprawie zmiany w budżecie gminy i miasta Dobra na 2008 rok.
Skarbnik Gminy Sławomir Brodniak - poinformował , iż otrzymał informację z Wojewódzkiego Urzędu Pracy, że do końca tego roku nie otrzyma środków na dalszą realizację projektu na realizację projektu pn. zwrócił się z prośbą o przesunięcie (pożyczkę) środków z budżetu gminy na powyższy cel.
Rady Marek Kowalczyk zapytał czy projekt można zawiesić? Pani Burmistrz Barbara Wilczek wyjaśniła, że nie ma mowy o zawieszeniu tego projektu, gdyż wszystkie środki, które na niego otrzymaliśmy musielibyśmy zwrócić.
Skarbnik - dodał, że zwrócił się z zapytaniem do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie co ewentualnie należy zrobić w takiej sytuacji.
Odpowiedź otrzymał jednoznaczną czyli pożyczyć środki z budżetu gminy.
Radni wyrażając swoje opinie niepokojąco podchodzili do tematu dlaczego tych środków nie przekazano?
Natomiast Panie koordynujące ten projekt zapewniły, że środki na pewno w pierwszym kwartale zostaną przekazane na rachunek gminy.
Innych uwag i pytań radni nie wnieśli do w/w projektu uchwały.
Uchwała Nr XXVI/170/2008 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 listopada 2008 r. w sprawie zmiany w budżecie gminy i miasta Dobra na 2008 rok została przyjęta przez Rade - 13 głosami za - jednogłośnie.
Ad. pkt 3. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SESJI ORAZ ODPOWIEDZI.
Radny Marek Kowalczyk - złożył interpelację do Przewodniczącej Rady Miejskiej o dokonanie zmian w regulaminie wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych na terenie gminy Dobra.
Taką informację złożył również na piśmie.
P.Burmistrz Barbara Wilczek odpowiedziała, że w tej kwestii musi się wypowiedzieć radca prawny. Te wszystkie przepisy reguluje karta nauczyciela i ustawa o oświacie. Następnie wszelkie zmiany muszą być zaakceptowane przez związki zawodowe.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że radny odpowiedź na nurtujące go sprawy, otrzyma po uzyskaniu informacji w tej sprawie od radcy prawnego.
Innych wniosków, interpelacji oraz zapytań nie zgłoszono.
Ad. pkt 4. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Miejskiej o godz. 16:00 zamknęła obrady sesji.
Protokołowała
Barbara Ostrowska
Inspektor
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dawid Arkadiusz Mitłosz | 16-12-2008 11:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 16-12-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 16-12-2008 11:00 |