Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Obwieszczenie Burmistrza Dobrej o wpłynięciu uzupełnienia raprotu oddziaływania na środowisko -Aneks nr 3 ,,Farma fotowoltaiczna Tucze" do Urzędu Miejskiego w Dobrej w dniu 21.11.2021 r. oraz przesłaniu pismami z dnia 23.11.2021 r. do ponownej opinii i uzgodnienia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Szczecinie, Wydziałem Spraw Terenowych w Koszalinie oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Łobzie

                                                                                     Dobra, dnia 23.11.2021 r.

OŚiGW.6220.3.75.2020.AW                                             

OBWIESZCZENIE BURMISTRZA DOBREJ O PRZEKAZANIU UZUPEŁNIENIA RAPORTU ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO – ANEKS NR 3
,, FARMA FOTOWOLTAICZNA TUCZE”
DO PONOWNEJ OPINII I UZGODNIENIA

        Na podstawie art. 10, 28, 49 oraz 73, 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.), oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn.zm.)

zawiadamiam strony postępowania o:

  1. wpłynięciu uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.,,Farma fotowoltaiczna Tucze” –Aneksu nr 3 do Urzędu Miejskiego w Dobrej w dniu 22.11.2021 r.
  2. przesłaniu pismem z dnia 23.11.2021 r. znak: OŚiGW.6220.3.73.2020.AW uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (aneks nr 3) do ponownego uzgodnienia warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie oddziaływać na środowisko przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie, Wydział Spraw Terenowych w Koszalinie,
  3. przesłaniu pismem z dnia 23.11.2021 r. znak: OŚiGW.6220.3.74.2020.AW uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (aneks nr 3) do ponownej opinii lub podtrzymania dotychczasowej opinii warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie oddziaływać na środowisko przez  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łobzie.

           Zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska  oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn.zm.), jeżeli jest przeprowadzana ocena oddziaływania na środowisko, przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach organ właściwy do wydania decyzji zasięga opinii    i uzgadnia z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Szczecinie, Wydziałem Terenowym w Koszalinie oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym Łobzie.

W myśl art. 77 ust. 1 pkt 4 w/w ustawy w przedmiotowej procedurze nie było wymagane uzyskanie uzgodnienia z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Stargardzie, z uwagi na opinię zawartą w piśmie znak: Sz.ZZŚ.3.4360.205.2020.LA z dnia 07.10.2020 r. (data wpływu: 09.10.2020 r.) stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

           Informuję, że zgodnie z art. 10 k.p.a. stronie przysługuje prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowaniu, w tym również w postępowaniu prowadzonym przed organem opiniującym i uzgadniającym.

Celem postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko powyższego przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia, m.in. na środowisko oraz warunki zdrowia i życia ludzi.

Zgodnie z art. 10 § 1 K. p. a organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Zgodnie z art. 28 K. p. a, stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny
lub obowiązek. Zgodnie z art. 73 K. p. a. 73 § 1 strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 z późn.zm.) - niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej:www.bip.dobragmina.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej przy ul. Rynek 1, miejscu planowanej inwestycji oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Chociwlu: www.bip.chociwel.pl, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Chociwlu przy ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel.

            Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

            Ponadto, pouczam o prawie wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Dobrej, w przypadkach wskazanych w art. 37 § 1 Kpa. 

W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zaleca się przesłanie uwag i wniosków do prowadzonego postępowania za pośrednictwem operatora pocztowego lub dostarczenie dokumentów osobiście poprzez złożenie ich w skrzynce podawczej umieszczonej w budynku Urzędu Miejskiego w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra.

W okresie, w którym z powodu wprowadzanych rozwiązań, ograniczeń czy zakazów/nakazów związanych z "COVID-19" ograniczona będzie możliwość osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530  pod nr telefonu 91/39 14 528, 729 055 531 lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: sekretariat@dobragmina.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Dobrej.                  

Obwieszczenie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

BURMISTRZ DOBREJ

KRZYSZTOF WRZESIEŃ

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Agnieszka Witkowska 23-11-2021 15:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-11-2021
Ostatnia aktualizacja: Agnieszka Witkowska 23-11-2021 15:32