System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Protokól Nr XLI/2010 z dn.20.01.2010
Protokół Nr XLI/2010
sesji Rady Miejskiej
w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r.
Obrady sesji Rady Miejskiej w Dobrej otworzyła i obradom przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Siekiera. Otwierając obrady powitała radnych oraz osoby spoza Rady biorące udział w sesji, kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli prasy.
Początek obrad - godzina - 1300
Stan radnych - 15
Obecnych na sesji - 13
Nieobecni radni na sesji : Marek Kowalczyk, Danuta Jaworska
Obrady sesji zakończono o godz. 14:40
Na podstawie listy obecności przewodnicząca Rady stwierdziła , że na sali znajduje się odpowiednia ilość radnych do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał ( lista obecności stanowi załącznik do protokołu).
Następnie przedstawiła Radzie projekt porządku obrad, który przedstawia się następująco:
1. SPRAWY REGULAMINOWE
otwarcie obrad
stwierdzenie quorum
ustalenie porządku obrad XL Sesji
- przyjecie protokołów z XXXIX i XL sesji Rady Miejskiej
2. PODJĘCIE UCHWAŁ
2.1. w sprawie planu pracy Rady miejskiej w Dobrej na 2010 rok,
2.2. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 rok,
2.3. w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury
i Sportu na 2010 rok,
2.4. w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego
i Rolnictwa na 2010 rok,
2.5. w sprawie zmian budżetu gminy Dobra na 2010 rok,
2.6. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie
gminy Dobra.
3. SPRAWOZDANIA Z PRAC KOMISJI RADY MIEJSKIEJ ZA
2009 ROK.
4. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SEJI ORAZ ODPOWIEDZI.
5. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Zaproponowany projekt porządku obrad bez żadnych uwag został przyjęty przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Jolanta siekiera poinformowała, że protokoły z XXXIX oraz XL sesji były wyłożone do wglądu radnych w biurze Rady Miejskiej oraz przed obradami sesji.
W związku z powyższym radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią.
Wobec tego, ze nikt z radnych nie zgłosił uwag do w/w protokołów zostały poddane pod głosowanie.
W głosowaniu protokoły zostały przyjęte - 13 głosami za - jednogłośnie.
Ad. pkt 2. PODJĘCIE UCHWAŁ
Przewodnicząca Rady przedstawiła radnym projekty uchwał :
- w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Dobrej na 2010 rok
Radni po wcześniejszym zapoznaniu się z planem pracy Rady bez zastrzeżeń i uwag przyjęli projekt uchwały.
Uchwała Nr XLI/268/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r. w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Dobrej na 2010 rok została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - j e d n o g ł o ś n i e.
- w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 rok
Radni bez żadnych uwag przyjęli projekt w/w uchwały.
Uchwałą Nr XLI/269/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu na
2010 rok
Radni bez uwag przyjęli projekt uchwały.
Uchwała Nr XLI/270/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r. w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu na 2010 rok została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego
i Rolnictwa na 2010 rok
Radni bez uwag przyjęli projekt w/w uchwały.
Uchwała Nr XLI/271/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r. w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa na 2010 rok została przyjęta przez Rade - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie zmian budżetu gminy Dobra na 2010 rok
Skarbnik Gminy Sławomir Brodniak uzasadnił zmiany, które należy wprowadzić i tak:
W § 1 wprowadza się do budżetu gminy środki
w rozdziale 85395 pozostałe zadania w zakresie opieki społecznej przyjmujemy kwotę 477.425,50 zł. budżet projektu zajęcia pozalekcyjne II z 2009 roku.
w rozdziale 90003 oczyszczanie miast i wsi 15,033,50 zł.- dotacja Starostwa Powiatowego na utrzymanie czystości na drogach powiatowych.
w rozdziale 90004 utrzymanie zieleni w miastach i gminach 15,033,50 zł dotacja Starostwa Powiatowego na utrzymanie zieleni przy drogach powiatowych.
W rozdziale 92195 pozostała działalność kwota 6.136 zł. dotacja z POERANI jako rozliczenie projektu z 2009 r. pobytu gości z Niemiec na jarmarku. Przeznaczenie dotacji na „Jarmark Doberski 2010”.
W § 2 dokonuje się zwiększenia planu wydatków w tej samej wysokości jak zwiększono dochody.
W § 3 zwiększamy wydatki zaplanowane, a nie zrealizowane (nie zapłacone) w 2009 r. na zadanie inwestycyjne pn.”Rewitalizacja rynku w mieście Dobra” o kwotę 340.000 zł.
W§ 4 wskazujemy sposób finansowania zadania z § 3.
Radni bez żadnych uwag po wysłuchaniu wyjaśnień nie wnieśli zapytań ani uwag.
Uchwała Nr XLI/272/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Dobra na 2010 rok została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy
Dobra
Pani Burmistrz Barbara Wilczek wyjaśniła, że w związku z licznymi monitami od właścicieli nieruchomości w temacie niezgodnego naliczania należności za odbiór odpadów komunalnych w miesiącu grudniu ubiegłego roku zostały przygotowane nowe zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie.
Wszystkie zaproponowane zmiany, wypracowane na wspólnych komisjach zostały przez komisje przegłosowane i są zamieszczone w regulaminie.
Uważam, że regulamin został opracowany zgodnie z ustawą i indywidualnymi zawartymi umowami między Zakładem Gospodarki Komunalnej, a mieszkańcami gminy.
Pismo Prezesa ZGK informujące w/s odbioru i należności odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości za miesiąc grudzień w załączeniu do protokołu.
Radni uwag do projektu w/w uchwały nie wnieśli.
Uchwała Nr XLI/263/2010 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 stycznia 2010 r.
W sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dobra została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
Ad. pkt 3. SPRAWOZDANIA Z PRAC KOMISJI RADY MIEJSKIEJ
ZA 2009 ROK.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniami komisji do, których nie wnieśli żadnych uwag i zapytań.
Sprawozdania w załączeniu do protokołu.
Ad. pkt 4. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SESJI ORAZ ODPOWIEDZI.
Rady Graczykowski Wiesław - zapytał kto ma odśnieżać ulicę główną Armii Krajowej?
Pani Burmistrz odpowiedziała, że jest to droga wojewódzka, my jedynie tylko możemy monitować. Nie czekamy jednak jak nam odśnieżą, również jesteśmy zaangażowani w prace odśnieżające.
Innych zapytań ani wniosków nie zgłoszono.
Ad. pkt 5. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Miejskiej o godz. 14:20 zamknęła obrady sesji.
Protokołowała
Barbara Ostrowska
Inspektor
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Barbara Ostrowska | 09-03-2010 11:18 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 09-03-2010 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 09-03-2010 11:18 |