Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Plan działania Urzędu Miejskiego w Dobrej na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025

 

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

DIAGNOZA

Działanie

Zalecenia do wdrożenia

Dostępność architektoniczna

  1. Oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami (wyróżnienie początku i końca wszystkich biegów schodów)
  2. Dostosowanie toalet do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  3. Wykonanie instalacji alarmowej w toalecie dla osób z niepełnosprawnością
  4. Montaż nakładek na poręcze z oznaczeniem kondygnacji w alfabecie Braille'a

Dostępność cyfrowa

  1. Dostosowanie strony internetowej Urzędu Miejskiego w Dobrej do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
    o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U z 2019 r. poz. 848)
  2. Aktualizacja Deklaracji dostępności Urzędu Miejskiego w Dobrej
  3. Szkolenia dla pracowników w zakresie dostępności cyfrowej

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Umożliwienie osobom z niepełnosprawnością kontaktu z Urzędem Miejskim w Dobrej
  2. Instalacja zdalnego dostępu do usługi tłumacza języka migowego on-line
  3. Instalacja urządzenia do obsługi osób słabosłyszących
  4. Zapewnienie na stronie internetowej Urzędu logicznej, spójnej, przejrzystej i przewidywalnej informacji o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Dobrej w postaci elektronicznego pliku zawierającego:
  • tekst odczytywalny maszynowo
  • tekst nagrany w polskim języku migowym
  • tekst łatwy do czytania
  1. Realizacja art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  2. Popularyzowanie wśród pracowników Urzędu Miejskiego w Dobrej informacji na temat różnych rodzajów niepełnosprawności oraz właściwych zachowań w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością
 

 

HARMONOGRAM

Dostępność architektoniczna

Lp.

Element planu

Termin realizacji

Niezbędne działania

Osoba/komórka organizacyjna odpowiedzialna za wdrożenie

1

Oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami (wyróżnienie początku
i końca wszystkich biegów schodów)

2021 – 2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Mienie komunalne

2

Dostosowanie toalet do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami

2021 – 2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Mienie komunalne

3

Wykonanie instalacji alarmowej w toalecie dla osób z niepełnosprawnością

2021-2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Mienie komunalne

4

Montaż nakładek na poręcze z oznaczeniem kondygnacji w alfabecie Braille'a

2021-2025

  • Przygotowanie zapytania ofertowego
  • Realizacja zadania

Mienie komunalne

 

Dostępność cyfrowa

Lp.

Element planu

Termin realizacji

Niezbędne działania

Osoba/komórka organizacyjna odpowiedzialna za wdrożenie

1

Dostosowanie strony internetowej Urzędu Miejskiego w Dobrej do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U z 2019 r. poz. 848)

2021 – 2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Redaktor strony internetowej

2

Aktualizacja Deklaracji dostępności Urzędu Miejskiego w Dobrej

2021 – 2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Koordynator ds. dostępności

3

Szkolenia dla pracowników w zakresie dostępności cyfrowej

2021 - 2025

  • Zaprojektowanie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień
  • Realizacja zadania

Koordynator ds. dostępności

 

 

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Lp.

Element planu

Termin realizacji

Niezbędne działania

Osoba/komórka organizacyjna odpowiedzialna za wdrożenie

1

Umożliwienie osobom
z niepełnosprawnością kontaktu z Urzędem Miejskim w Dobrej

Działanie ciągłe

  • Udostępnienie na stronie internetowej sadu danych kontaktowych Urzędu, w tym adresu, numeru telefonu, faxu oraz adresu elektronicznej skrzynki pocztowej
  • Udostępnienie na stronie internetowej Urzędu danych kontaktowych Koordynatora do spraw dostępności, w tym adresu elektronicznej skrzynki pocztowej oraz numeru telefonu

Koordynator ds. dostępności Redaktor strony internetowej

2

Instalacja zdalnego dostępu do usługi tłumacza języka migowego on-line

2021 - 2025

  • Udostępnienie na stronie internetowej sadu danych kontaktowych Urzędu, w tym adresu, numeru telefonu, faxu oraz adresu elektronicznej skrzynki pocztowej
  • Udostępnienie na stronie internetowej Urzędu danych kontaktowych Koordynatora do spraw dostępności, w tym adresu elektronicznej skrzynki pocztowej oraz numeru telefonu

Osoby merytoryczne

3

Instalacja urządzenia do obsługi osób słabosłyszących

2021 - 2025

  • Przygotowanie zapytania ofertowego
  • Instalacja
  • Zamieszczenie informacji o realizacji zadania na stronie internetowej

Osoby merytoryczne

4

Zapewnienie na stronie internetowej Urzędu logicznej, spójnej, przejrzystej i przewidywalnej informacji o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Dobrej w postaci elektronicznego pliku

2021 - 2025

  • Zgromadzenie informacji w przedmiotowym zakresie oraz opracowanie niezbędnych materiałów
  • Zamieszczenie informacji o realizacji zadania na stronie internetowej Urzędu

Redaktor strony internetowej

5

Realizacja art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Działanie ciągłe

  • Opracowanie wzoru wniosku o zapewnienie dostępności
  • Opracowanie procedury przyjmowania i rozpatrywania wniosków o zapewnienie dostępności
  • Zamieszczenie wniosku o zapewnienie dostępności na stronie internetowej Urzędu

Koordynator ds. dostępności Redaktor strony internetowej

6

Popularyzowanie wśród pracowników Urzędu Miejskiego w Dobrej informacji na temat różnych rodzajów niepełnosprawności oraz właściwych zachowań w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością

Działanie ciągłe

Szkolenie wewnętrzne dla pracowników Urzędu Miejskiego w Dobrej

Osoby merytoryczne

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sebastian Kuran 03-07-2024 13:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Sebastian Kuran 03-07-2024
Ostatnia aktualizacja: Sebastian Kuran 03-07-2024 13:43