System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Protokoł Nr XXIX 2009 z dnia 28 stycznia 2009 r
Protokół Nr XXIX/2009 sesji Rady Miejskiej
w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r.
Obrady sesji Rady Miejskiej w Dobrej otworzyła i obradom przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Siekiera. Otwierając obrady powitała radnych oraz osoby spoza Rady biorące udział w sesji, kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli pracy.
Początek obrad - godzina - 1400
Stan radnych - 15
Obecnych na sesji - 13
Nieobecni radni - 2 ( Jaworska Danuta, Kontowicz Antoni )
Obrady sesji zakończono o godz. 15:10
Na podstawie listy obecności przewodnicząca Rady stwierdziła, że na sali znajduje się odpowiednia ilość radnych do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał ( lista obecności stanowi załącznik do protokołu).
Następnie przedstawiła Radzie projekt porządku obrad, który przedstawia się następująco:
1. SPRAWY REGULAMINOWE
otwarcie obrad
stwierdzenie quorum
ustalenie porządku obrad XXIX Sesji
przyjęcie protokołu XXVIII sesji Rady Miejskiej
2. PODJĘCIE UCHWAŁ
2.1. w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w dobrej na 2009 rok,
2.2. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2009 rok,
2.3. w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury
i Sportu na 2009 rok,
2.4. w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, rozwoju Gospodarczego
i Rolnictwa na 2009 rok,
2.5. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Dobra.
3. SPRAWOZDANIA Z PRAC KOMISJI RADY MIEJSKIEJ ZA
2008 ROK.
4. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SEJI ORAZ ODPOWIEDZI.
5. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Zaproponowany projekt porządku obrad został przyjęty przez Radę - 13 głosami za - j e d n o g ł o ś n i e.
Przewodnicząca Rady Jolanta Siekiera poinformowała , że protokół z XXVIII sesji był wyłożony do wglądu radnych w biurze Rady Miejskiej oraz przed dzisiejszymi obradami.
W związku z powyższym radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią. Wobec tego, że nikt z radnych nie zgłosił uwag do w/w protokołu, został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu protokół został przyjęty - 12 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym.
Ad. pkt 2. PODJĘCIE UCHWAŁ
Przewodnicząca Rady przedstawiła radnym projekty uchwał oraz poinformowała, że wszystkie projekty uchwał na wspólnym posiedzeniu Komisji Rady zostały pozytyw nie zaopiniowane - jednogłośnie przez przewodniczących i członków poszczególnych komisji:
- w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Dobrej na 2009 rok
Radni po wcześniejszym zapoznaniu się z planem pracy Rady bez zastrzeżeń i uwag przyjęli projekt uchwały.
Uchwała Nr XXVIX/185/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r. w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Dobrej na 2009 rok została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2009 rok
Radni bez żadnych uwag przyjęli projekt w/w uchwały.
Uchwała Nr XXVIX/186/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej została przyjęta przez Radę - 12 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym.
- w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu na
2009 rok
Radni bez uwag przyjęli projekt uchwały.
Uchwała Nr XXVIX/187/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r. w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu na 2009 rok została przyjęta przez Radę - 12 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym.
- w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego
i Rolnictwa na 2009 rok
Radni bez uwag przyjęli projekt w/w uchwały.
Uchwała Nr XXVIX/188/2008 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r. w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa na 2009 rok została przyjęta przez Radę - 12 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym.
- w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Dobra
Pani Sekretarz Dorota Kisiel - wyjaśniła, że analiza kosztów obsługi klienta, odczytów wodomierzy i rozliczenia odbiorców wykazała, że ustalone opłaty abonamentowe nie pokrywają ponoszonych kosztów.
Zakład wnioskuje o zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę wzrost o 7,6 %. Opłaty abonamentowej w rozliczeniach w oparciu o wskazania wodomierza wzrost o 23 %
Ceny energii elektrycznej wzrosły o 14 % i prognozowany wzrost w 2009 r. jest na poziomie 15 %, wzrosną także opłaty środowiskowe za zrzut ścieków oczyszczanych o 2,5 %.
Mając powyższe na uwadze Zakład wnioskuje o zatwierdzenie taryfy na oczyszczanie ścieków w wysokości 3,30 zł/m3 ( wzrost o 12,8 ).
Reasumując koszty skalkulowano na poziomie niezbędnym dla zaopatrzenia prawidłowej eksploatacji ujęć wody, sieci wodociągowej, kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków, przyjmując zasadę ustalania ich na optymalnie niskim poziomie dla odbiorców usług i równocześnie bezpiecznym dla prawidłowej działalności Spółki.
Uwzględniając powyższe uwarunkowania, uważa się za zasadne podjęcie niniejszej uchwały.
Uchwała Nr XXIX/189/2009Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 stycznia 2009 r. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Dobra została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
Ad. pkt 3. SPRAWOZDANIA Z PRAC KOMISJI RADY MIEJSKIEJ
ZA 2008 ROK.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniami komisji do, których nie wnieśli żadnych uwag i zapytań.
Ad. pkt 4. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SESJI ORAZ ODPOWIEDZI.
Rady Marek Kowalczyk - wypowiedział się na temat zatrudnienia w tym roku strażnika miejskiego. Uważa, że jest to kolejne wyciągnięcie z kieszeni podatników pieniędzy, a także utrudnianie mieszkańcom życia. Najpierw należałoby się zastanowić nad analizą finansową.
Dlatego należy się zastanowić i lepiej jakąś kwotę przeznaczyć dla Policji z przeznaczeniem właśnie na taki cel.
Druga sprawę jaką poruszył to podwyższenie diet uważa, że jest to praca społeczna, moralnie nie uzasadniona i dlatego jest oburzony taką decyzją radnych.
Ad. pkt 5. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Miejskiej o godz. 15:10 zamknęła obrady sesji.
Protokołowała
Barbara Ostrowska
Inspektor
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dawid Arkadiusz Mitłosz | 19-03-2009 10:46 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 19-03-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 19-03-2009 10:46 |