Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

RELACJA Z XXXVI SESJI RADY MIEJSKIEJ W DOBREJ - 26.04.2018 r.

          Zgodnie z planem pracy rady 26 kwietnia br. odbyła się kolejna sesja Rady Miejskiej. Była to pierwsza w tej kadencji rady sesja, na której nie podejmowano żadnych uchwał. Chcę wyjaśnić, że zapowiadane przez Burmistrza i pracowników Urzędu Miejskiego projekty uchwał nie zostały do biura Rady Miejskiej dostarczone. Burmistrz nie przekazał radzie informacji jakie zgodnie z planem pracy RM były przewidywane do przyjęcia na sesji kwietniowej. Chodzi o informacje o realizowanych i planowanych projektach z wykorzystaniem środków unijnych oraz o zakwalifikowanych wnioskach o realizację zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej. Wracając do relacjonowania sesji informuję, że po przyjęciu spraw regulaminowych zebrani wysłuchali informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy Dobra. Informację przedstawił Komendant Komisariatu Policji w Resku Pan Grzegorz Łydziński. Z przedstawionych danych wynika, że niestety pogorszył się nieco stan bezpieczeństwa. Jest też akcent pozytywny, poprawił się stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Podczas dyskusji padło pytanie - czy sytuację należy wiązać z brakiem Posterunku Policji w Dobrej. Komendant odpowiedział  że raczej trudno to jednoznacznie stwierdzić. Skoro poruszony został problem posterunku w Dobrej to warto wspomnieć, że trwa remont budynku posterunku i przewiduje się jego zakończenie w lipcu br.    po zakończeniu remontu i wyposażeniu posterunku w niezbędny sprzęt i urządzenia nastąpi jego otwarcie.

Następna informacja dotyczyła stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przekazał ją przedstawiciel Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Łobzie. Jak wynika z przedstawionego materiału ilość zdarzeń w których interweniowała straż pożarna była nieco mniejsza niż w roku poprzednim (dane dotyczyły roku 2017).  Problemem, zresztą już od dawna są samochody ratownicze, już mocno wyeksploatowane,  dotyczy to OSP w Dobrej i w Tucze. Mimo problemów kontrole przeprowadzone przez Państwową Powiatową Straż Pożarną w Łobzie wykazują, że sprzęt jest ciągle w gotowości bojowej co jest zasługą naszych strażaków. Optymistyczna wiadomość jest taka, że (wspominałem o tym w poprzednich relacjach) Rada Miejska wydzieliła środki w kwocie 100 tys. zł na zakup nowego samochodu ratowniczego i oczekujemy na realizację tego zakupu.

Kolejne informacje dotyczyły zagadnień wymienionych na wstępie, niestety nie zostały przyjęte, gdyż Burmistrz ich nie przekazał.

Podobnie jak na poprzedniej sesji radni i pozostali uczestnicy posiedzenia nie mogli wysłuchać informacji z pracy Burmistrza między sesjami, gdyż Burmistrz nie przybył na sesję.

W relacjach jakie przygotowuję po każdej sesji RM staram się unikać zbyt rozbudowanych komentarzy, jednak dwie ostatnie sesje pozwalają mi stwierdzić, co również zauważyli  radni, że Pan Burmistrz próbuje na różne sposoby paraliżować pracę Rady Miejskiej. Zapewne powoduje to szereg zbędnych problemów, chcę jednak zapewnić, że mimo tych utrudnień rada wykonuje i będzie wykonywać swoje zadania do końca kadencji.

Przewodniczący Rady informując o działaniach rady i swoich w okresie między sesjami zrelacjonował następujące zagadnienia:

  • trwały działania zmierzające do wyjaśnienia problemu, czy wynajem hali sportowej na turniej tańca, który odbył się 10 lutego br. był zgodny z przepisami. Po zapoznaniu się z wynikiem kontroli dokonanej w tej sprawie przez Komisję Rewizyjną rada uznała, że należy powiadomić prokuraturę o możliwości popełnienia czynu niezgodnego z prawem.
  • Rada otrzymała z Sądu Rejonowego w Łobzie odpis wyroku w I i II instancji dotyczący Burmistrza Piotra Hebdy. By mieć pewność czy na Przewodniczącym Rady lub Radzie Miejskiej ciążą jakiekolwiek obowiązki związane z wyrokiem Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o pomoc prawną do Wydziału Prawnego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz do Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Szczecinie. (czekamy na odpowiedzi).
  • do Przewodniczącego Rady wpłynęła inicjatywa uchwałodawcza grupy radnych dotycząca zmiany zapisu w uchwale budżetowej gminy Dobra na 2018 rok. Radni podczas sesji poparli inicjatywę, która proponuje zmianę kwoty na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego podlegającego spłacie lub wykupowi w roku budżetowym z 300 000 zł na kwotę 50 000 zł. Wobec powyższego rada zwróci się do Burmistrza o przygotowanie odpowiedniego projektu uchwały.
  • Dyrektor Szkoły Podstawowej zwrócił się z prośbą do rady o wsparcie finansowe imprezy „Dobry Dzień Dziecka na sportowo”. Radni zebrali dobrowolną składkę, którą przekażą organizatorom imprezy.
  • Rada Miejska otrzymała pismo od mieszkańca Dobrej zawierające szereg wniosków i propozycji. Komisja Społeczna, Oświaty, Kultury i Sportu uznała, że kilka z proponowanych wniosków jest możliwe do zrealizowania, dlatego rada skieruje je do ewentualnej realizacji przez Burmistrza.
  • do Przewodniczącego Rady oraz innych radnych docierały w ostatnim czasie pytania - co z budową chodnika przy ul. Nowogardzkiej? Kontaktowałem się w tej sprawie ze Starostwem Powiatowym w Łobzie oraz z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg. Z otrzymanych informacji wynika, że rozpoczęta jest procedura przekwalifikowania drogi z wojewódzkiej na powiatową, niestety z otrzymanych informacji wynika, że może to potrwać kilka miesięcy. Gdy droga zostanie przekwalifikowana na powiatową wówczas starostwo może wystąpić o przekazanie dokumentacji (dokumentacja została przygotowana przed ponad rokiem przez władze wojewódzkie) i umieścić zadanie w swoich planach inwestycyjnych. Przy okazji rozmów w powyższej sprawie otrzymałem informację od Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, że wyłoniony został wykonawca na budowę chodnika przy ul. Reymonta oraz, że opracowano dokumentację na budowę drogi Dobropole - Tucze. Będzie to droga szutrowa a realizacja inwestycji planowana jest na rok 2019.
  • ostatnim problemem poruszanym na sesji była inicjatywa stowarzyszenia „Łączy nas Dobra” zorganizowania przy wsparciu Ośrodka Pomocy Społecznej pomocy żywnościowej dla mieszkańców naszej gminy. Stowarzyszenie przy udziale wielu innych osób, w tym sołtysów, radnych i często ich rodzin wykonało olbrzymią pracę organizując to przedsięwzięcie, poświęcając wiele czasu i wysiłku także fizycznego przyjmując, rozdzielając i rozdając wśród około 700 osób , w wielu przypadkach dostarczając  własnym transportem ponad 20 ton żywności. Grupa około 20 osób pracowała od piątku do niedzieli. Trzeba być zarozumiałym pieniaczem by obrzydliwie to krytykować na internetowych forach społecznościowych. Na szczęście były również głosy osób, które potrafią docenić wysiłek i zaangażowanie innych. Miałem okazję dziękować w imieniu rady osobom, które brały czynny udział w tym szlachetnym przedsięwzięciu i korzystając z okazji raz jeszcze DZIĘKUJĘ.

Punkt interpelacje, wnioski i zapytania z braku obecności Burmistrza nie został zrealizowany bezpośrednio na sesji, podobnie jak na poprzedniej sesji  Przewodniczący poprosił by ewentualne interpelacje, wnioski czy zapytania składać na piśmie,

Prowadzący obrady Przewodniczący RM podziękował zabierającym głos za aktywność a wszystkim uczestnikom sesji za obecność i zamknął XXXVI Sesję Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrej

Józef  Kirejczyk

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Administrator 08-05-2018 07:58
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 08-05-2018
Ostatnia aktualizacja: Administrator 08-05-2018 07:59