System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej
Opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Dobra na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
Na podstawie Uchwały Nr X/53/2015 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 15 października 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dla dróg gminnych na terenie Gmina Dobra ustalono stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Dobra na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem
1) prowadzenia robót w pasie drogowym;
2) umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt. 1- 3.
Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:
1) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości – 3,00 zł,
2) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 5,00 zł,
3) przy zajęciu chodników, poboczy, zieleńców, placów, zatok postojowych i autobusowych, parkingów, zjazdów, ścieżek rowerowych – 2,00 zł,
4) dla elementów pasa drogowego niewymienionych w pkt 1, 2 i 3 – 2,00 zł.
Za zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:
1) w jezdni – 50,00 zł,
2) w pozostałych elementach pasa drogowego w obszarze zabudowanym – 20,00 zł,
3) w pozostałych elementach pasa drogowego poza obszarem zabudowanym – 10,00 zł,
4) na drogowym obiekcie inżynierskim – 200,00 zł.
Przy umieszczeniu urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych stosuje się stawki opłat w wysokości 50% stawek określonych odpowiednio w pkt 1, 2, 3.
Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego w celu umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam ustala się następujące stawki opłat za zajęcie 1 m2 powierzchni:
1) zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego – 0,20 zł,
2) reklamy – 2,00 zł.
Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego w celu zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt. 1- 3, ustala się stawkę opłat za zajęcie 1m2 w wysokości – 1,00 zł
Wymagane dokumenty
Wniosek powinien zawierać:
- Zezwolenie zarządcy drogi udzielone na etapie projektowania.
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku reklamy z podaniem jej wymiarów - teren zajęty obejmuje cały plac budowy tj. miejsce wykopu, odkładu urobku, składowania materiałów, powierzchnię zajętą przez sprzęt, barakowozy, jak również drogi objazdowe i dojazdowe (za wyjątkiem objazdu po istniejącej sieci dróg)
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmianw istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
- Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanegow pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
- Harmonogram robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót).
- Upoważnienie inwestora wraz z opłatą skarbową (w przypadku gdy wnioskodawca nie jest inwestorem).
- Projekt budowlany obiektu umieszczonego w pasie drogowym
Miejsce zalatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra
Sebastian Kuran - inspektor ds. inwestycji
pok. nr 14, tel. (91)3914538
e-mail: s.kuran@dobragmina.pl
Załączniki do pobrania - Druk wniosku w formacie .doc i .pdf
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sebastian Kuran | 27-04-2017 10:17 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Sebastian Kuran | 27-04-2017 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 27-04-2017 10:17 |