Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miasto i Gmina Dobra
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr VI/29/2015 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 marca 2015 r. w sprawie skargi dotyczącej działań Burmistrza Dobrej

U c h w a ł a Nr VI/29/2015
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 30 marca 2015 r.

w sprawie skargi dotyczącej działań Burmistrza Dobrej

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z póź. zm.)  w związku z art. 229 pkt 3 ustawy z dnia  14 czerwca 1980  roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 276 z póź. zm.) Rada Miejska w Dobrej  uchwala co następuje

§ 1. Po rozpatrzeniu skargi na działania Burmistrza Dobrej złożonej przez pełniącą obowiązki dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Dobrej i po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Burmistrza Dobrej i skarżącej uznaje się skargę za bezzasadną.

§ 2. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Miejskiej w Dobrej do powiadomienia skarżącego o sposobie załatwienia skargi.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrej
Józef Kirejczyk

 

Uzasadnienie do uchwały

 

            Skarżąca w swoim piśmie zarzuca, iż Burmistrz swoim działaniem narusza swoje uprawnienia poprzez ingerowanie w pracę prowadzącego Zespół Placówek Oświatowych dyrektora.

         Zgodnie z art. 5 ust. 7 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do organu prowadzącego szkołę lub placówkę tj. Burmistrza należy w szczególności:

  1. zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;

1a) zapewnienie warunków umożliwiających stosowanie specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym;

  1. wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie;
  2. zapewnienie obsługi administracyjnej, w tym prawnej, obsługi finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.), i obsługi organizacyjnej szkoły lub placówki;
  3. wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych.

            Burmistrz w swoich wyjaśnieniach podkreśla, że działania jego dotyczące Zespołu Placówek Oświatowych w Dobrej mają przede wszystkim na względzie dobro dzieci, a decyzje jego zmierzają wyłącznie w kierunku podniesienia jakości i efektów kształcenia.

            Trudna sytuacja finansowa gminy i potrzeba utrzymania szkół wymuszają posunięcia, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych wyników przy maksymalnie efektywnym zatrudnieniu. Organ prowadzący szkoły może zgodnie z art. 80 ust. 3e ustawy o systemie oświaty kontrolować prawidłowość wykorzystania dotacji poprzez wgląd do dokumentów organizacyjnych, finansowych i przebiegu nauczania. W ocenie Rady wymóg potwierdzenia słuszności zatrudnienia nie stanowił ingerencji w działalność dyrektora placówki.  Jednocześnie wskazać należy, że działania Burmistrza nie mogą powodować łamania prawa przez skarżącą, gdyż dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych sprawuje samodzielnie swoją funkcję, odpowiadając  za politykę kadrową w szkołach i bezpośredni kontakt z zatrudnionym nauczycielem.

            Dodatkowo Rada analizując załączoną korespondencje nie dopatrzyła się naruszenia art. 35 ust. 1 i 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego tj. opieszałości w udzielaniu odpowiedzi  – reakcja na korespondencję od Skarżącej nastąpiła w terminach 8, 1 i 6 dni roboczych.

            Skarżąca dnia 4 lutego 2015 r. złożyła oświadczenie o rezygnacji z funkcji wicedyrektora  Zespołu Placówek Oświatowych w Dobrej a następnie dnia 18 lutego 2015 roku wycofała się z niego ze względu na braki formalne. Natomiast zarządzeniem  nr 9/2015 z dnia 10 lutego 2015r., Burmistrz jako organ prowadzący szkołę na podstawie art. 36 a ust. 5 ustawy o systemie oświaty powierza skarżącej pełnienie obowiązków dyrektora Z.P.O –
co w ocenie Rady jest przejawem chęci dalszej współpracy.

            Wobec powyższego skargę na działania Burmistrza Dobrej uznaje się za bezzasadną.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Barbara Ostrowska 21-04-2015 15:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Barbara Ostrowska 21-04-2015
Ostatnia aktualizacja: - 21-04-2015 15:26