System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Protokół Nr XXXV/2009 z dnia 26 sierpnia 2009 r.
Protokół Nr XXXV/2009
sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej
w Dobrej z dnia 26 sierpnia 2009 r.
Obrady sesji Rady Miejskiej w Dobrej otworzyła i obradom przewodniczyła przewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Siekiera. Otwierając obrady powitała radnych oraz osoby spoza Rady biorące udział w sesji, kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli prasy.
Początek obrad - godzina - 1000
Stan radnych - 15
Obecnych na sesji - 13
Nieobecni radni na sesji : Marek Kowalczyk, Jerzy Smela
Obrady sesji zakończono o godz. 11:10
Na podstawie listy obecności przewodnicząca Rady stwierdziła , że na sali znajduje się odpowiednia ilość radnych do obradowania i podejmowania prawomocnych uchwał ( lista obecności stanowi załącznik do protokołu).
Następnie przedstawiła Radzie projekt porządku obrad, który przedstawia się następująco:
1. SPRAWY REGULAMINOWE
otwarcie obrad
stwierdzenie quorum
ustalenie porządku obrad XXXV Sesji
przyjęcie protokołu XXXIV sesji Rady Miejskiej
2. PODJĘCIE UCHWAŁ
2.1. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów
przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez
Gminę Dobra oraz innych form wychowania przedszkolnego,
2.2. w sprawie przejęcia pojazdu na własność Gminy.
3. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
ZGŁASZANE NA SEJI ORAZ ODPOWIEDZI.
4. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Do zaproponowanego projektu porządku obrad przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o wprowadzenie uchwały punkcie 2.3. w sprawie zmiany budżetu gminy i miasta Dobra na 2009 rok.
Radni - 13 głosami za wprowadzili uchwałę do w/w projektu porządku obrad.
Porządek obrad wraz z wprowadzoną uchwałą w całości został przyjęty - 13 głosami za - jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Jolanta Siekiera poinformowała, że protokół z ostatniej sesji był wyłożony do wglądu radnych w biurze Rady Miejskiej oraz przed dzisiejszymi obradami.
W związku z powyższym radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią. Wobec tego, że nikt z radnych nie zgłosił uwag do w/w protokołu, został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu protokół został przyjęty - 12 głosami przy 1 głosie wstrzymującym.
Ad. pkt 2. PODJĘCIE UCHWAŁ
Przewodnicząca Rady przedstawiła radnym projekty uchwał :
- w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów
przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę
Dobra oraz innych form wychowania przedszkolnego
Głos zabrała Pani Burmistrz Barbara Wilczek - wyjaśniła, że w związku z realizacją projektu konkursowego „Maja i Gucio integracyjny punkt przedszkolny w Dobrej” finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny, zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest podjecie uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego oraz projektu organizacyjnego.
Ze względu na krótki termin rozpoczęcia realizacji projektu ( wrzesień 2009 roku ) konieczne jest natychmiastowe podjęcie uchwały.
Od 01 września br. rozpocznie swoją działalność punkt przedszkolny w Dobrej jest to już druga tego typu placówka dydaktyczno-wychowawcza na terenie naszej gminy.
Urząd Miejski uzyskał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego w wysokości 1.083.431,92 zł. na realizację projektu „Maja i Gucio Integracyjny punkt przedszkolny w Dobrej”, który będzie realizowany do 31.12.2011 r.
Głównym założeniem przy tworzeniu tej placówki było wsparcie matek pracujących. Przedszkole usytuowane jest w części budynku Biblioteki Publicznej w Dobrej, co stanowi wkład własny niepieniężny.
Pomieszczenia zostały gruntownie wyremontowane: zmiana oświetlenia, wymiana podłóg, likwidacja barier architektonicznych. Obiekt posiada szatnię oraz trzy sale dydaktyczne. Przedszkole zostało wyposażone w nowe meble, zabawki, sprzęt sportowy oraz atrakcyjne i nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Przedszkole będzie czynne w godz. Od 7:00 do 16:00. Zatrudnionych zostanie 3 wychowawców, którzy będą sprawowali opiekę na 30 - osobową grupą maluchów. Do punktu przedszkolnego mogą uczestnik również osoby niepełnosprawne; zarówno budynek przedszkola jak i pomoce dydaktyczne dostosowane są dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Uczestnictwo dzieci w zajęciach jest bezpłatne. Rodzice nie ponoszą żadnych kosztów utrzymania dziecka w przedszkolu.
Na prowadzenie na terenie Gminy Dobra punktów przedszkolnych, pozyskaliśmy w latach 2008/2009 1.459.060,10 zł. ze środków pozabudżetowych.
Radni bez uwag przyjęli zaproponowany projekt uchwały.
Uchwała Nr XXXV/226/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Dobra oraz innych form wychowania przedszkolnego została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie przejęcia pojazdu na własność Gminy
Pani Sekretarz Dorota Kisiel - poinformowała, że pojazd ten został porzucony w Dobropolu na łuku drogi po kolizji drogowej w dniu 14 sierpnia 2004 r. W trakcie postępowania nie ustalono właściciela pojazdu. Zakładając, iż został on porzucony z zamiarem wyzbycia się w oparciu o art.50 a ustawy o ruchu drogowym, pojazd ten przechodzi na własność gminy decyzją Rady Miejskiej.
Radni bez uwag przyjęli projekt w/w.
Uchwała Nr XXXV/223/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie przejęcia pojazdu na własność Gminy została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - jednogłośnie.
- w sprawie zmiany budżetu gminy i miasta Dobra na 2009 rok
Skarbnik Gminy Sławomir Brodniak wyjaśnił, że w związku z przejściem klubu sportowego „Sarmata” do trzeciej ligi wzrosły koszty działalności i utrzymania. W związku z powyższym należy zwiększyć środki budżetowe.
Dlatego środki te zostały przesunięte z wpływów z opłaty eksploatacyjnej ( rozdział 75618 § 0460 ).
Radni bez żadnych uwag przyjęli w/w projekt uchwały.
Uchwała Nr XXXV/224/2009 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie zmiany budżetu gminy i miasta Dobra została przyjęta przez Radę - 13 głosami za - j e d n o g ł o ś n i e.
Ad. pkt 3. INTERPELACJE, WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
Pani Burmistrz Barbara Wilczek poinformowała radnych, że na koniec września początek października ruszą prace remontowe na rynku miejskim.
Następnie przekazała informację w sprawie dofinansowania inwestycji termomodernizacji w ramach Programu Ochrona i Środowisko.
Na terenie gminy Dobra wytypowano jak już wcześniej informowaliśmy następujące obiekty użyteczności publicznej termomodernizacji: Szkoła Podstawowa w Dobrej, Szkoła Podstawowa w Wojtaszycach oraz Urząd Miejski w Dobrej. Weryfikacja wniosku aplikacyjnego została zakończona pod koniec lipca br.
Wniosek złożony przez Gminę Dobra wraz z pozostałymi gminami Powiatu Łobeskiego został oceniony. Na 87 wniosków, które zostały złożone przez gminy z całego kraju, wniosek Powiatu Łobeskiego zajął 3 miejsce, gromadząc 44 punkty, natomiast najwyżej oceniony wniosek uzyskał 45 punktów.
Najprawdopodobniej na początku października br. zostanie podpisana umowa o dofinansowanie wykonania wszystkich inwestycji, a także istnieje realna szansa zwrotu 50 % poniesionych nakładów finansowych na wykonane już zadania termomodernizacyjne.
Innych pytań, wolnych wniosków nie zgłoszono.
Ad. pkt 4. ZAKOŃCZENIE OBRAD.
Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Miejskiej o godz. 11:10 zamknęła obrady nadzwyczajnej sesji.
Protokołowała
Barbara Ostrowska
Inspektor
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Barbara Ostrowska | 17-09-2009 09:59 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 17-09-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 17-09-2009 09:59 |